Vaaka kuin pimeyden ruhtinas

24.01.2020

Tämmöisenä päivänä, kun kaikki menee päin mäntyä, on hyvä ottaa puheeksi myös se meidän kaikkien inhoama ja vihaama kapine, vaaka. Vaikka silti suhde siihen on vähän sellainen viha-rakkaussuhde. Ihan lapsesta asti on vaakaa tuijotettu ja sen näyttämää lukemaa joko peukutettu tai inhottu. Mutta piti siis 55 vuotta täyttää ennen kuin ymmärsin sen, että ainakin painon pudotuksen aikana vaaka pitäisi panna piiloon. Ja visusti. Toki, kyllähän se näyttää millä kymmenillä tahi sadoilla mennään, mutta painon pudottajan ajatus on desimaaleissa. Vai olenko minä ainoa? Olenko minä ainoa, joka osaa iloita sadastakin grammasta miinusta, mutta sata grammaa plussaa kaataa koko elämän? Tai ainakin koko päivän. Tai tunnin. Tai sen hetken.

Loppiaisesta asti olen kuulunut FBF-ryhmään (Fat Burning Female), joka on osa ketokickstart- ohjelmaa. Nimensä mukaisesti tämä valmennus on naisten rasvanpoltto-ohjelma. Olin siitä kuullut aivan huikeita suorituksia ja miinuksia sen viiden viikon ajalta, mitä valmennus kestää. Asetin tietysti itselle aika mojovat kilotavoitteet, koska oikeastaan tämä on ensimmäinen varsinaisesti painon pudotukseen tarkoittamani osa. Viisi viikkoa ja viisi kiloa. Ei paha. Ja kyllä tähän asti olen mennyt kilon viikko vauhtia, mutta jotenkin se ei taas tuntunut missään. Järki vaan koko ajan panee ajatuksia monta askelta eespäin. Siis, hyppii kaukana edessäpäin asettamastani tavoitteesta huolimatta. 

Ostin viime vuoden puolelta kirpparilta ihanat housut, joita olin kuolannut pitkään. Ostin, muttei mahtunut kiinni mahan kohdalta ja kovin kirrasivat sääristäkin. Käykö sinullekin niin? Laitatko ne väärällä mitoituksella tehdyt vaatteet kaapin perälle odottamaan parempaa aikaa? No, minä ainakin tein niin. Tänään kun nostelin jo vyötäröstä isoksi jääneitä toppahousuja, muistin että ne tavoitehousut on siellä hyllyllä. Ajatus ei ollut, että ne menisivät vielä jalkaan, koska olin ajatellut, että ne on ainakin vähintään "5 kg päässä". Ja eihän niitä kiloja ole lähtenyt kuin kaksi, mutta ajattelin vähän hakia kannustusta. Että katon minkä verran jää vielä vajaaksi siihen, että sopivat. Ja vitsi soikoon, ne sujahti päälle vaikka alla oli leggaritkin. Ja menivät vielä kiinni. Yhtäkkiä oli tosi kevyt olo. Ehkä henkisesti eniten. 

Kyllähän siinä ketokickstart-valmennuksessa valmentajat Anni ja Fredu Sirviö ovat koko ajan puhuneet siitä, että vaaálla ei kannata juosta. Mutta mikä ihme se on, että toista ei voi uskoa. Mutta onhan se huikea tunne, kun huomaa painon tippuneen vaikka puoli kiloa. Mutta seuraavana aamuna se voikin olla jo kilon enemmän. Haluammeko me sellaista piinaa? Henkistä piinaahan se on. Ainakin minulle.

Halusin tämän kertoa vielä teille tässä vaiheessa, jos mietitte ketogeenistä ruokavaliota. Eli otetaan esille mittanauha ja nakataan puntari kaakkoon. Ja itse olen ehdottomasti sitä mieltä, että jos vakavasti ajattelee ruokavaliota myös painonpudotusmielessä niin kannattaa kyllä ostaa ketokickstart-valmennus. Nimittäin se tiedon ja vertaistuen määrä mitä siitä valmennuksesta saa, on moninkertainen hintaansa nähden. Itse en olisi pärjännyt näin hyvin, omasta mielestäni, jos olisin yksin punnertanut. Ai niin, muuten. Anni Sirviö valittiin vuoden 2019 terveysvaikuttajaksi ja Fredu tuli siinä kilpailussa kolmanneksi. Ei heidän oppiensa nimeen vannoo moni. Ja jos olen oikein ymmärtänyt niin yli 10 000 Suomalaista on saanut niillä avun joko terveydellisiin (minä: nivelvaivat, närästys...) ongelmiin tai painonhallintaan (minä: kohta -20 kg). Eivät he mitään pilipalijesuiittoja ole. Puhuvatkin ihan meikäläisten kieltä ja ymmärrettävästi.

Niin, ja jos mietitte valmennuksen ostamista, vihjaan, että (*)tästä se on helppoa ja turvallista ostaa. Voit käydä linkistä tutustumassa ihan rauhassa tuotteisiin ja palveluihin ilman mitään sitoumuksia. Mutta, jos sattuu, että kiinnostut niin paljon, että olet aikeissa ostaa, niin olisi mukava jos tekisit sen tuosta ylhäältä. Ketokickstart-valmennuksen kanssa minulla on kumppanuussopimus (*), ja jos ostat tuosta, saan minä pienen komission itselleni. Sillä rahalla pyrin kehittämään tätä blogia vastaamaan lukijoideni tarpeisiin. Ps. siellä on myös tämä FBF-valmennus. Kerron siitä lisää sitten kun viisi viikkoa valmennusta on täynnä.

Voit myös jättää tähän alle viestiä, jos mielessäsi on jotain mistä minun pitäisi kirjoittaa lisää. Rohkeasti vaan tiedoksi minulle.

Heippatirallaa! Mie lähen ottamaan puntarista nyt patterit pois ja ajattelin, että helmikuun lopussa käytän niitä paikoillaan ja tsekkaan tilanteen. Aika hyvä plääni? Eikö vain?

© 2019 ELeppiz. Kaikki oikeudet pidätetään.
Luotu Webnodella
Luo kotisivut ilmaiseksi! Tämä verkkosivu on luotu Webnodella. Luo oma verkkosivusi ilmaiseksi tänään! Aloita